Berichte zur beruflichen Bildung

Berufliche Handlungskompetenz für nachhaltige Entwicklung

Chronologie aller Bände (1 - 2)

Die Reihenfolge beginnt mit dem Buch "Akademisierung, Hybridqualifikationen und Fachkräftebedarf". Wer alle Bücher der Reihe nach lesen möchte, sollte mit diesem Band von Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB) beginnen. Der zweite Teil der Reihe "Akademisierung, Hybridqualifikationen und Fachkräftebedarf" ist am 14.11.2022 erschienen. Die Reihe umfasst derzeit 2 Bände. Der neueste Band trägt den Titel "Berufliche Handlungskompetenz für nachhaltige Entwicklung".

  • Anzahl der Bewertungen für die gesamte Reihe: 0
  • Ø Bewertung der Reihe: 0

Diese Reihenfolge enthält 2 unterschiedliche Autoren.

Cover: Akademisierung, Hybridqualifikationen und Fachkräftebedarf

Akademisierung, Hybridqualifikationen und Fachkräftebedarf

Higher-qualification vocational training and bachelor's degrees in (technical) higher education prepare young people for jobs that are equivalent but not the same. This anthology explores the question of the extent to which competition exists in reality between academically and vocationally qualified individuals. The question is examined from four different perspectives: from a systemic, national and international perspective; an actor perspective of individuals and companies; and with a view to hybrid qualification options, which are also gaining in importance internationally. Overall, the contributions to the anthology illustrate the challenges currently facing German (vocational) education policy and what could be done.
Cover: Berufliche Handlungskompetenz für nachhaltige Entwicklung
  • Autor: Speck, Melanie
  • Anzahl Bewertungen: 0
  • Ø Bewertung:
  • Medium: Buch
  • Veröffentlicht: 03.04.2023
  • Genre: Sonstiges

Berufliche Handlungskompetenz für nachhaltige Entwicklung

The promotion of sustainability-related vocational action competences, the design of corresponding didactic methods and the qualification of vocational training personnel are central challenges of a vocational training that increasingly integrates sustainability. The pilot projects and the scientific support provided in the "Vocational Education and Training for Sustainable Development" funding priority, which BIBB funded on behalf of and with funds from the BMBF, have found scientifically sound solutions to these challenges that have been tested in practice. This volume contains the results of funding line III on the development of sustainability-related competencies in occupations in the food trades and food industry. It also presents overarching findings, e.g. on the initial and further training of in-company training personnel or on the significance of the pilot projects in the context of the standard vocational training position "environmental protection and sustainability".

Diesen Artikel teilen