Cover: Playing Dystopia
Gerald Farca
Playing Dystopia
- Nightmarish Worlds in Video Games and the Player's Aesthetic Response
ISBN: 978-3-837-64597-2
434 Seiten | € 49.99
Buch [Taschenbuch]
Erscheinungsdatum:
01.11.2018
Sonstiges
Gerald Farca

Playing Dystopia

Nightmarish Worlds in Video Games and the Player's Aesthetic Response

4.0/5.00 bei 1 Reviews - aus dem Web

Video games permeate our everyday existence. They immerse players in fascinating gameworlds and exciting experiences, often inviting them in various ways to reflect on the enacted events.
Gerald Farca explores the genre of dystopian video games and the player's aesthetic response to their nightmarish gameworlds. Players, he argues, will gradually come to see similarities between the virtual dystopia and their own ›offline‹ environment, thus learning to stay wary of social and political developments.
In his analysis, Farca draws from a variety of research fields, such as literary theory and game studies, combining them into a coherent theory of aesthetic response to dystopian games.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:01.11.2018
Höhe/Breite/GewichtH 22,5 cm / B 14,8 cm / 669 g
Seiten434
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 49.99
Preis ATEUR 49.99
Auflage1. Auflage
ReiheBild und Bit. Studien zur digitalen Medienkultur 8
ISBN-13978-3-837-64597-2
ISBN-103837645975
EAN/ISBN

Über den Autor

Gerald Farca, born in 1983, did his doctorate at the University of Augsburg (English Literature) and is a member of the Augsburg Cultural Ecology Research Group. In 2016, the digital culture and game studies scholar worked as a visiting researcher and lecturer at the Center for Computer Games Research of the IT University in Copenhagen.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von transcript

(Sonder-)Pädagogik oder Inklusion?
10 Minuten Soziologie: Schweigen
A Spectre is Haunting Arabia
A Tale of Two Unions
0.0
Abgrenzen, Entgrenzen, Begrenzen
Abtreibung
4.5
Achtsamkeit und pädagogische Professionalität in der Lehrer*innenbildung
Affekt und Polizei
5.0
Afghanistan 2001-2021
Aging Experiments
Aktiver Passivismus
Allgemeine Didaktik und Unterrichtsforschung
André Gorz und die Verdammnis zur Freiheit
Anstiften zur guten Tat
Arbeitskämpfe und Land Grabbing
Architekturen des Unheimlichen