Sabine Trepte
Medienpsychologie
ISBN: 978-3-170-39156-7
289 Seiten | € 30.99
E-Book [Kindle]
Erscheinungsdatum:
28.04.2021
Sachbuch
Sabine Trepte
Medienpsychologie
4.2/5.00 bei 5 Reviews - aus dem Web
Issues involving media psychology are universal: Why do we find a film exciting? What influence does music have on our feelings? Do computer games featuring violence make people aggressive? Research in media psychology offers answers to these and many other questions. The most important findings are presented in this volume in a concise and comprehensible way. Each chapter provides an overview of definitions and theories, including up-to-date studies and example applications. Central topics include the selection, reception and effect of media, as well as media competence, computer-mediated communication and career prospects. In compact form, the volume thus offers a solid understanding of the psychological aspects of media usage.
Unterstütze den lokalen Buchhandel
Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.
Bestelle dieses Buch im Internet
Veröffentlichung: | 28.04.2021 |
Seiten | 289 |
Art des Mediums | E-Book [Kindle] |
Preis DE | EUR 30.99 |
Preis AT | EUR 30.99 |
Auflage | 3. Auflage |
ISBN-13 | 978-3-170-39156-7 |
ISBN-10 | 3170391569 |
Über die Autorin
Prof. Dr. Sabine Trepte leitet das Fachgebiet Medienpsychologie am Institut für Kommunikationswissenschaft der Universität Hohenheim. Prof. Dr. Leonard Reinecke ist Professor für Medienwirkung und Medienpsychologie am Institut für Publizistik der Johannes Gutenberg-Universität Mainz.
Dr. Johanna Schäwel ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Medienpsychologie an der Universität Hohenheim.