Internetrecht und Digitale Gesellschaft
Der strafrechtliche Schutz der Inhaberschaft von Kryptowährungseinheiten.
Chronologie aller Bände (1 - 2)

Die Reihenfolge beginnt mit dem Buch "Der strafrechtliche Schutz der Inhaberschaft von Kryptowährungseinheiten.". Wer alle Bücher der Reihe nach lesen möchte, sollte mit diesem Band von Leon Böhm beginnen. Die Reihe umfasst derzeit 2 Bände. Der neueste Band trägt den Titel "Ethische und rechtliche Verantwortlichkeit im Rahmen des Influencer Marketings".
- Anzahl der Bewertungen für die gesamte Reihe: 0
- Ø Bewertung der Reihe: 0
- Start der Reihe: 07.11.2023
- Neueste Folge: 06.03.2025
Diese Reihenfolge enthält 2 unterschiedliche Autoren.
- Band: 53
- Autor: Böhm, Leon
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 07.11.2023
- Genre: Sachbuch
Der strafrechtliche Schutz der Inhaberschaft von Kryptowährungseinheiten.
»The Criminal Law Protection of Cryptocurrency Ownership«: The author examines the question of criminal law protection of cryptocurrency ownership. He demonstrates that existing criminal provisions already apply, which in many cases provide protection for the ownership of cryptocurrencies. At the same time, he reveals significant gaps in criminal protection. Based on this, the author develops a legislative proposal that could address the new technological developments in the field of cryptocurrencies.
- Band: 70
- Autor: Börner, Josefine
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 06.03.2025
- Genre: Sonstiges
Ethische und rechtliche Verantwortlichkeit im Rahmen des Influencer Marketings
»Ethical and Legal Responsibility in the Context of Influencer Marketing«: This thesis examines ethical and legal responsibility in influencer marketing, focusing on influencers, companies and platforms. The work addresses the fundamental questions of »whether«, »how«, and »by what means« advertising should be conducted. It centers on advertising disclosure requirements and content-related advertising restrictions under unfair competition and media law, while exploring whether existing laws require adaptation based on legal ethics considerations.

