Cover: Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education
Anna Becker
Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education
ISBN: 978-3-837-66619-9
270 Seiten | € 45.00
Buch [Taschenbuch]
Erscheinungsdatum:
01.02.2023
Politik
Anna Becker

Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education


Switzerland is known for its multilingualism, yet not all languages are represented equally in society. The situation is exacerbated by the influx of heritage languages and English through migration and globalization processes which challenge the traditional education system. This study is the first to investigate how schools in Grisons, Fribourg, and Zurich negotiate neoliberal forces leading to a growing necessity of English, a romanticized view on national languages, and the social justice perspective of institutionalizing heritage languages. It uncovers power and legitimacy issues and showcases students' and teachers' complex identities to advocate equitable multilingual education.

Autorin:
Becker, Anna
Verlag:
transcript

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:01.02.2023
Höhe/Breite/GewichtH 22,5 cm / B 14,8 cm / 423 g
Seiten270
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 45.00
Preis ATEUR 45.00
Auflage1. Auflage
ReihePädagogik
ISBN-13978-3-837-66619-9
ISBN-103837666190
EAN/ISBN

Über die Autorin

Anna Becker, Ph.D., is a postdoctoral scholar in the Department of Education Sciences at the University of Fribourg, Switzerland, where she conducts research and teaches seminars on multilingualism, second language learning, language and power, and migration and mobility.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von transcript

(Sonder-)Pädagogik oder Inklusion?
10 Minuten Soziologie: Schweigen
A Spectre is Haunting Arabia
A Tale of Two Unions
0.0
Abgrenzen, Entgrenzen, Begrenzen
Abtreibung
4.5
Achtsamkeit und pädagogische Professionalität in der Lehrer*innenbildung
Affekt und Polizei
5.0
Afghanistan 2001-2021
Aging Experiments
Aktiver Passivismus
Allgemeine Didaktik und Unterrichtsforschung
André Gorz und die Verdammnis zur Freiheit
Anstiften zur guten Tat
Arbeitskämpfe und Land Grabbing
Architekturen des Unheimlichen