Wissenschaft und Lehrerbildung
Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive
Chronologie aller Bände (1 - 5)

Die Reihenfolge beginnt mit dem Buch "Fachkulturen in der Lehrerbildung". Wer alle Bücher der Reihe nach lesen möchte, sollte mit diesem Band von Stephan Berendonk beginnen. Der zweite Teil der Reihe "Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive" ist am 13.02.2017 erschienen. Mit insgesamt 5 Bänden wurde die Reihe über einen Zeitraum von ungefähr 9 Jahren fortgesetzt. Der neueste Band trägt den Titel "Internationalising Teacher Education".
- Anzahl der Bewertungen für die gesamte Reihe: 0
- Ø Bewertung der Reihe: 0
- Start der Reihe: 13.06.2016
- Neueste Folge: 13.10.2025
Diese Reihenfolge enthält 5 unterschiedliche Autoren.
- Autor: Berendonk, Stephan
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 13.06.2016
- Genre: Sonstiges
Fachkulturen in der Lehrerbildung
- Autor: Hütter, Hans Walter
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 13.02.2017
- Genre: Sonstiges
Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive
- Autor: Ißler, Roland
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 14.12.2020
- Genre: Sonstiges
Impulse zur Fremdsprachendidaktik – Issues in Foreign Language Education
In the face of manifold global economical and cultural cross-links, international communication and intercultural understanding get increasingly more demanding. With this, the school languages as well as foreign language education carry a wider importance and responsibility. With English, French, Italian and Spanish as well as Latin and Greek, the Bonn model of teacher education encompasses the most crucial modern and classical school languages. The university meets the societal challenges with a strong commitment to an interdisciplinary departments of foreign language education and their grounding in the related academic disciplines.
- Autor: Geiss, Peter
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 11.08.2025
- Genre: Sonstiges
Historische Bildung regional
This anthology explores the fundamental question of whether and to what extent regional and local historical perspectives offer particularly great learning potential for children and young people as well as for adults interested in history. Located at the interface between historical didactics and regional history, analog and digital examples from schools, archives, libraries, museums, portals and scientific collections illustrate the significant tension between familiarity and the need for identification and rootedness in the local on the one hand and the gesture of critical, distanced questioning in the field of historical education on the other. The contributions range from antiquity to the present day.
- Autor: Wild, Kathrin
- Anzahl Bewertungen: 0
- Ø Bewertung:
- Medium: Buch
- Veröffentlicht: 13.10.2025
- Genre: Sonstiges
Internationalising Teacher Education
Students of teacher education need to be prepared for increasingly diverse classrooms. Internationalising their studies is one way to make them aware of the many dimensions of diversity and prepare them for their future lives in the classroom. It is important to expose them to international learning opportunities, to enable mobility abroad and implement international modules into their studies. The DAAD project to internationalise teacher education is conducted with partner universities worldwide. In this volume, members from participating universities present conceptual approaches to the internationalisation of teacher education, examples of good practice as well as results from their research. These shall encourage everyone working in teacher education to shape flexible mobility paths within the student journey.




