Effective Change Communication
Change has become a bone of contention in organisations in recent years. The reality is, however, that any business seeking to survive in a VUCA world must master the accompanying challenges: digital transformation, changing customer behaviour and more. Moreover, the success of any new strategy depends on successful storytelling. Only with the right communication is it possible to get all stakeholders in a company - from the body of employees to the board of directors - pulling in the same direction and realising the necessary changes with full force.
This guidebook explains why people are naturally averse to change, how to develop a clear change strategy, how to find the right story for the right stakeholders and how to use metaphors to bring a story to life and convince your audience.
Unterstütze den lokalen Buchhandel
Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.
Bestelle dieses Buch im Internet
Veröffentlichung: | 05.05.2021 |
Höhe/Breite/Gewicht | H 12 cm / B 17 cm / - |
Seiten | 104 |
Art des Mediums | Buch [Taschenbuch] |
Preis DE | EUR 10.00 |
Preis AT | EUR 10.30 |
Auflage | 1. Auflage |
Reihe | 30 Minuten |
ISBN-13 | 978-3-967-39058-2 |
ISBN-10 | 3967390586 |
Über den Autor
Prof. Dr. Veit Etzold, geboren 1973 in Bremen, ist Autor von zwölf Spiegel-Bestsellern und gefragter Keynote-Speaker. Veit Etzold versteht es, komplexe Themen unterhaltsam und spannend aufzubereiten und zu einzigartigen Thrillern zu verarbeiten. Als Experte für Strategie und Storytelling hat er bereits zahlreiche internationale Unternehmen beraten. Er ist u. a. Mitglied der Atlantikbrücke und Global Bridges und lehrt zudem seit 2018 als Professor für Wirtschaftswissenschaften.