Cover: Purple Jacaranda
Claude-Hélène Mayer
Purple Jacaranda
- Narrations on transcultural identity development
ISBN: 978-3-830-93350-2
248 Seiten | € 19.90
Buch
Erscheinungsdatum:
03.03.2016
Sonstiges
Claude-Hélène Mayer

Purple Jacaranda

Narrations on transcultural identity development


Stories and autobiographical narrations have particular importance in society, whether they are told, shared or just listened to.
This book presents 19 narrations of authors about their own experiences as migrants. Coming from different parts of the world, they tell stories about struggles, development, doubt, challenges, hope and empowerment, sometimes amusing the reader and then again containing a saddening or thought-provoking undertone. These creative works are set in various cultural contexts such as for example Germany, Australia, South Africa, America, India or Hungary and describe how life experiences in different countries contribute to and influence the development of transcultural identities.
This book is a must for readers interested in transcultural stories, creative writing and identity development in cultural and transcultural contexts.


Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:03.03.2016
Höhe/Breite/GewichtH 21 cm / B 14,8 cm / -
Seiten248
Art des MediumsBuch
Preis DEEUR 19.90
Preis ATEUR 20.50
ISBN-13978-3-830-93350-2
ISBN-103830933509
EAN/ISBN

Über den Autor

Claude-Hélène Mayer is a Senior Research Associate at Rhodes University in South Africa, and an Adjuct Professor at Europa-University Viadrina in Germany.   She has an MSc in Crime Studies, Investigation and Intelligence, a PhD in Psychology and a PhD in Management.  Her work combines interdisciplinary knowledge and consulting experiences, focusing on combating wildlife crime from an African perspective.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

#GesellschaftBilden im Digitalzeitalter
#ruhrgebiet
10 Jahre Bildungsstandarderhebungen – Bedingungen (langfristiger) Kompetenzentwicklungen auf Schul- und Systemebene
10 Jahre international vergleichende Schulleistungsforschung in der Grundschule
3.0
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule
4- bis 12-Jährige
45. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung / 45th Yearbook of the German Association for Research in Music Education
500 Jahre Theologie in Marburg
Alltag sammeln
Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
AnschlussM
Auf dem Weg zur Hochschulbildung
Auf den Lehrer kommt es an?!
Auf der Suche nach Stabilität
Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an
Leserunde
Verlockung und Gefahr: Der schwarze Kuss
Bewerbungsfrist bis zum: 10.01.2026
Image