Cover: Trust under Threat
Nelson Bahati
Trust under Threat
- Challenges in a Digital Society
ISBN: 978-3-830-94853-7
200 Seiten | € 34.90
Buch [Taschenbuch]
Erscheinungsdatum:
27.11.2024
Sonstiges
Nelson Bahati

Trust under Threat

Challenges in a Digital Society


From digital political participation in the 2014 independence referendum in Scotland to foreign cyber interference in the French presidential election in 2017 and 2022. From audience trust perception among fact-checkers in Mali to Scandinavian fact-checking of the Israel-Hamas conflict. From crisis pregnancy centers to climate change discussions. From Wikipedia to Tik Tok. In this third anthology from the AreaS research group at Østfold University College we take a closer look at the notion of trust in a digital society. How do we build trust and trusting relationships in the context of digitalization and what are the main challenges we face when it comes to trust in the digital world? The book is recommended for students, scholars and practitioners interested in how trust is built and challenged by digital media.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:27.11.2024
Höhe/Breite/GewichtH 24 cm / B 17 cm / 390 g
Seiten200
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 34.90
Preis ATEUR 35.90
Auflage1. Auflage
ISBN-13978-3-830-94853-7
ISBN-103830948530
EAN/ISBN

Über den Autor

Nelson Bahati is a Master‘s student at Oslo Metropolitan University, Norway, with a background in Media and communication studies.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

#GesellschaftBilden im Digitalzeitalter
#ruhrgebiet
10 Jahre Bildungsstandarderhebungen – Bedingungen (langfristiger) Kompetenzentwicklungen auf Schul- und Systemebene
10 Jahre international vergleichende Schulleistungsforschung in der Grundschule
3.0
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule
4- bis 12-Jährige
45. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung / 45th Yearbook of the German Association for Research in Music Education
500 Jahre Theologie in Marburg
Alltag sammeln
Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
AnschlussM
Auf dem Weg zur Hochschulbildung
Auf den Lehrer kommt es an?!
Auf der Suche nach Stabilität
Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an
Leserunde
Verlockung und Gefahr: Der schwarze Kuss
Bewerbungsfrist bis zum: 10.01.2026
Image