Cover: Post-Heteronormativität und Schule
Florian Cristobal Klenk
Post-Heteronormativität und Schule
- Soziale Deutungsmuster von Lehrkräften über vielfältige geschlechtliche und sexuelle Lebensweisen
ISBN: 978-3-847-41792-7
473 Seiten | €
E-Book [Kindle]
Dieses Buch gehört zur Reihe Studien zu Differenz, Bildung und Kultur und enthält ca. 4 Folgen.
Erscheinungsdatum:
12.12.2022
Politik
Florian Cristobal Klenk

Post-Heteronormativität und Schule

Soziale Deutungsmuster von Lehrkräften über vielfältige geschlechtliche und sexuelle Lebensweisen


Gender and sexual diversity is becoming a topic in everyday school life, but still occupies a precarious position in it - this not only affects LGBTIQ* children and young people, but also educational professionals, as this study shows. Based on a critically deconstructive pedagogy and on qualitative interviews with lesbian, gay, bi- and heterosexual as well as inter*, trans* and cisgender teachers, the study reconstructs social patterns of interpretation about how they deal with and address diverse lifestyles at school and in the classroom. The study makes an innovative contribution to an area of educational science that has hardly been researched so far and thus provides new impulses for a queer professionalisation of (future) teachers.

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Postleitzahl
Veröffentlichung:12.12.2022
Seiten473
Art des MediumsE-Book [Kindle]
Auflage1. Auflage
ReiheStudien zu Differenz, Bildung und Kultur
ISBN-13978-3-847-41792-7
ISBN-103847417924
EAN/ISBN

Über den Autor

Dr. Florian Cristóbal Klenk, wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Allgemeine Pädagogik und Berufspädagogik in den Arbeitsbereichen Schulpädagogik im Kontext von Heterogenität und Praxislabor, Technische Universität Darmstadt

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