Cover: Future Prospects of Technology Education
Marc J. de Vries
Future Prospects of Technology Education
ISBN: 978-3-830-94781-3
254 Seiten | € 34.90
Buch [Taschenbuch]
Dieses Buch gehört zur Reihe Center of Excellence for Technology Education (CETE) und enthält ca. 2 Folgen.
Erscheinungsdatum:
01.04.2024
Politik
Marc J. de Vries

Future Prospects of Technology Education


The first three volumes of the CETE publication series took stock of the discipline of technology education, its fields of research and its impact for personality development. The series now ends consistently with an outlook on The Future Prospects of Technology Education. With this book the editors attempt to provide an outlook on future developments and challenges facing technical education.
Volume IV of the CETE publication series, similar to the first three volumes, covers again an overly broad range of themes and scientific topics through an international authorship. Eleven articles in seven different chapters present the framework topic technology education with current research work from the disciplinary areas Digitization (1), Methodology and Design Technology (2), Gender (3), Diversity (4), Language (5), Curriculum Development (6) and, finally, International Communication in Technology Education – Developments (7).
With this publication series, the CETE project hopes to have made a substantial contribution to the further development of a young discipline and to the urgently needed international networking in the field of technology education.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:01.04.2024
Höhe/Breite/GewichtH 21 cm / B 14,8 cm / 370 g
Seiten254
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 34.90
Preis ATEUR 35.90
Auflage1. Auflage
ReiheCenter of Excellence for Technology Education (CETE) 4
ISBN-13978-3-830-94781-3
ISBN-10383094781X
EAN/ISBN

Über den Autor

de Vries, Marc J. (Delft University of Technology, Netherlands): Marc de Vries is Professor at the Faculty of Applied Sciences at the Delft University of Technology of the Netherlands. His main interest is to connect reflections on technology (in the philosophy of technology) and teaching about technology (technology, design and engineering education).

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

#GesellschaftBilden im Digitalzeitalter
#ruhrgebiet
10 Jahre Bildungsstandarderhebungen – Bedingungen (langfristiger) Kompetenzentwicklungen auf Schul- und Systemebene
10 Jahre international vergleichende Schulleistungsforschung in der Grundschule
3.0
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule
4- bis 12-Jährige
45. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung / 45th Yearbook of the German Association for Research in Music Education
500 Jahre Theologie in Marburg
Alltag sammeln
Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
AnschlussM
Auf dem Weg zur Hochschulbildung
Auf den Lehrer kommt es an?!
Auf der Suche nach Stabilität
Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an
Leserunde
Eine spannende Dystopie zum Thema Gentechnik
Bewerbungsfrist bis zum: 16.01.2026
Image