Cover: Inclusive (Teacher) Education after War
Frederike Bartels
Inclusive (Teacher) Education after War
ISBN: 978-3-830-94660-1
178 Seiten | € 29.90
Buch [Taschenbuch]
Erscheinungsdatum:
01.03.2024
Politik
Frederike Bartels

Inclusive (Teacher) Education after War


The book summarizes important data on cross-sectional topics of heterogeneity, diversity, social justice, human rights, and inclusion in the educational sector in Iraq and in the autonomous region of Kurdistan. Scientists from Iraq, Germany and Austria jointly describe international perspectives and regional approaches to inclusion in the destabilized country of Iraq and autonomous region of Kurdistan. The authors demonstrate findings, conditions, and future perspectives, presenting approaches to action at the local level and indicating necessities for action. On a superregional level, the book can help educational governments and scientists who are in a similar process under similar conditions by describing approaches for research and reform infrastructure, developing countries and post-war countries.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:01.03.2024
Höhe/Breite/GewichtH 24 cm / B 17 cm / 350 g
Seiten178
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 29.90
Preis ATEUR 30.80
Auflage1. Auflage
ISBN-13978-3-830-94660-1
ISBN-103830946600
EAN/ISBN

Über den Autor

Dr. Marie-Christine Vierbuchen is Junior Professor of Inclusive Education in the Faculty of Education at the University of Vechta. Dr. Fredericke Bartels is Junior Professor of Primary School Education in the same institution.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

Auf der Suche nach Stabilität
Aufholen nach Corona?
Bildung und sozialer Zusammenhalt
Bildungsbericht Hamburg 2023
Biografie, berufliches Selbstverständnis und religiöse Heterogenität
Biographisches Lexikon zu Umweltpolitik und Rekultivierung im Bergbau der DDR und der BRD
Community Organizing und kommunale Religionspolitik in der postsäkularen Stadt
Contemporary Challenges in Education
Corpora ethnographica online
COVID-19 und Bildung
Die Dokumentarische Methode in der Schulentwicklungsforschung
Die Effekte von Schule auf Leistungsentwicklung und Leistungsunterschiede nach sozialer Herkunft
Die Kunst der Lehre
Die Signatur des Schwarzwalds
Die Zukunft der Demokratie in Deutschland und den Niederlanden
Digitale Medienbildung
Leserunde
Leserunde zu Kiss the Enemy!
Bewerbungsfrist bis zum: 08.10.2024
Image