Cover: Settler Shifts?
Marie-Eve Beaulieu
Settler Shifts?
- A Manitoba Public School´s Changing Perspectives on an Anishinaabe Community
ISBN: 978-3-830-94671-7
210 Seiten | € 34.90
Buch [Taschenbuch]
Dieses Buch gehört zur Reihe Diversity / Diversité / Diversität und enthält ca. 2 Folgen.
Erscheinungsdatum:
20.03.2023
Politik
Marie-Eve Beaulieu

Settler Shifts?

A Manitoba Public School´s Changing Perspectives on an Anishinaabe Community


The past few years in Canada have been marked by numerous events in the course of which Canadian Settlers were invited to reconsider their perspectives on, and practices toward the Indigenous population. Public schools are one of the main institutions directly invited to reflect on and challenge their own colonial legacy and ongoing colonial structures and practices. This project aims at better understanding how a K-12 Manitoba public-school and its Settler educators represent, reflect on, and practice their relationship to Indigeneity and to their Anishinaabe neighbors. It thus explores how Settlerness is constantly constructed, and how this takes shape in this public school, in the midst of the changing recognition of Indigenous Peoples in Canada. The research investigates structures of Settler dominations that were reproduced and disrupted in the school through changing practices.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:20.03.2023
Höhe/Breite/GewichtH 24 cm / B 17 cm / 405 g
Seiten210
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 34.90
Preis ATEUR 35.90
Auflage1. Auflage
ReiheDiversity / Diversité / Diversität 7
ISBN-13978-3-830-94671-7
ISBN-103830946716
EAN/ISBN

Über den Autor

Marie-Eve Beaulieu is a Quebec-based educator of Settler ancestry. She holds a B.A. from the Université du Québec à Montréal, an M.A. from the Université de Montréal, and a PhD in Education from the University of Trier, Germany. As members of her Franco-Canadian family were involved in the residential school’s project of Indigenous assimilation, she is interested in the transformation of Settler identity in a time of growing awareness for Indigenous oppression.

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

#GesellschaftBilden im Digitalzeitalter
#ruhrgebiet
10 Jahre Bildungsstandarderhebungen – Bedingungen (langfristiger) Kompetenzentwicklungen auf Schul- und Systemebene
10 Jahre international vergleichende Schulleistungsforschung in der Grundschule
3.0
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule
4- bis 12-Jährige
45. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung / 45th Yearbook of the German Association for Research in Music Education
500 Jahre Theologie in Marburg
Alltag sammeln
Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
AnschlussM
Auf dem Weg zur Hochschulbildung
Auf den Lehrer kommt es an?!
Auf der Suche nach Stabilität
Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an