Cover: Stories about good education
Jorien Copier
Stories about good education
- A qualitative empirical study into formulating and using school vision stories
ISBN: 978-3-830-94815-5
154 Seiten | € 32.90
Buch [Taschenbuch]
Erscheinungsdatum:
05.11.2023
Politik
Jorien Copier

Stories about good education

A qualitative empirical study into formulating and using school vision stories


Educational professionals as well as academic scholars agree that a clear educational vision is of utmost importance for successful school leaders and schools. What this vision contains, and how it is communicated and used is less clear. This study proposes a conceptual framework for educational visions as ‘stories about good education.’ The qualitative empirical part investigates to what extent school leaders and school teams of primary schools in the Netherlands are able to formulate these stories about good education and how they are used in school improvement projects. The results show that while school leaders and teams vary greatly in the extent to which they articulate stories about good education, only few formulate stories that include both educational aims and design principles, which are shared in the school community, directive for the school practice and in rich interaction with cultural sources.

Unterstütze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl
Veröffentlichung:05.11.2023
Höhe/Breite/GewichtH 24 cm / B 17 cm / 300 g
Seiten154
Art des MediumsBuch [Taschenbuch]
Preis DEEUR 32.90
ReiheResearch on Religious and Spiritual Education
ISBN-13978-3-830-94815-5
ISBN-103830948158
EAN/ISBN

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Waxmann

#GesellschaftBilden im Digitalzeitalter
#ruhrgebiet
10 Jahre Bildungsstandarderhebungen – Bedingungen (langfristiger) Kompetenzentwicklungen auf Schul- und Systemebene
10 Jahre international vergleichende Schulleistungsforschung in der Grundschule
3.0
10 Jahre Regelschule – die (Neue) Mittelschule
4- bis 12-Jährige
45. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung / 45th Yearbook of the German Association for Research in Music Education
500 Jahre Theologie in Marburg
Alltag sammeln
Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
AnschlussM
Auf dem Weg zur Hochschulbildung
Auf den Lehrer kommt es an?!
Auf der Suche nach Stabilität
Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an
Leserunde
Berlin Summer Love
Bewerbungsfrist bis zum: 12.01.2026
Image