Cover: The roles of stakeholders in vocational education and training systems in times of digitalisation – a German-Swiss comparison (RADigital)
Ute / Rieder Hippach-Schneider
The roles of stakeholders in vocational education and training systems in times of digitalisation – a German-Swiss comparison (RADigital)
- Final report of the development project
ISBN: 978-3-962-08253-6
Seiten | €
E-Book
Erscheinungsdatum:
00.08.2021
Sonstiges
Ute / Rieder Hippach-Schneider

The roles of stakeholders in vocational education and training systems in times of digitalisation – a German-Swiss comparison (RADigital)

Final report of the development project


In both Switzerland and Germany, stakeholders in vocational education and training (VET) are responding to the serious technological changes with numerous initiatives and programmes. This report examines the impact on the respective national governance structures and steering mechanisms by analysing the role of the actors and the form of their cooperation. It can be stated that despite many similarities between the systems, the differences in the distribution of state steering power, especially in the coordination of education policy decisions, are clearly noticeable in this context.

UnterstĂĽtze den lokalen Buchhandel

Nutze die PLZ-Suche um einen Buchhändler in Deiner Nähe zu finden.

Postleitzahl

Bestelle dieses Buch im Internet

Veröffentlichung:00.08.2021
Art des MediumsE-Book
ISBN-13978-3-962-08253-6
ISBN-103962082530
EAN/ISBN

Diesen Artikel teilen

0 Kommentar zu diesem Buch

.... weitere Publikationen von Bundesinstitut fĂĽr Berufsbildung

Berufsbildung 4.0 – Fachkräftequalifikationen und Kompetenzen für die digitalisierte Arbeit von morgen
Die Rolle der Akteure in den Berufsbildungssystemen in Zeiten der Digitalisierung - ein deutsch-schweizerischer Vergleich (RADigital)
Hauswirtschafter/Hauswirtschafterin
Vergleichende Berufsbildungsforschung - Ergebnisse und Perspektiven aus Theorie und Empirie
Voraussetzungen und Nutzung des Angebots von Teilqualifikationen